Dag 50: Metropool Bangkok en de avonturen van Mighty Maik en Boersie14

31 oktober 2017 - Ko Pha Ngan, Thailand

Hallo iedereen die zit te wachten op een vriendelijk woord van ons! Altijd even terugkomend op het vorig verhaal, zodat het geheel klopt! We waren dus onderweg met het vliegtuig richting Bangkok! Eenmaal geland moesten we even wachten op de bagage. Gelukkig verliep dit redelijk vlot en konden we onze weg vervolgen. Samen met de 2 franse dames zouden we een taxi delen. Uiteindelijk werd dit Uber (iets goedkoper). Maar na het bestellen van een auto had de taxichauffeur niet precies in de gaten waar we stonden. Na 6x de beste man voorbij hebben te zien rijden, wist hij te stoppen op de juiste plek. Eerst hebben we de meiden afgezet bij hun appartement. Hier deelden we onze gegevens, zodat we makkelijk in contact konden blijven (au revoir). 20 min. later arriveerden ook wij op onze bestemming. Wederom een hostel, maar dit keer zonder kamergenoten. De volgende dag werden we laat wakker (weer een uitslaap dag). Maar je bent dan 1x in je leven in deze wereldstad, dus moet je daar ook wat van gezien hebben! Schoentjes aan en op onderzoek uit. Bij de eerste halte van een metrostation toch maar besloten om ondergronds te gaan. Ideaal want je kunt je vliegensvlug verplaatsen. Omdat we (maik) krap zitten in de kleding leek het ons wel wat om naar een markt te gaan. Na goede tips van de loketmedewerker uit gestapt bij de aangewezen halte. Tja, kleding genoeg, maar we waren in een zeer groot winkelcentrum. Zeer luxe en boven het budget dat we in gedachten hadden. Wel heel leuk om hier rond te wandelen en dit was ook het eerste bezoek aan de Mac Donalds sinds tijden. Na wat rondslenteren hadden we het wel gezien. Weer de metro ingegaan en uitgestapt bij een mooi park. Hier hebben we heerlijk gewandeld en nog even genoten van de lokale fauna. Allemaal dikke vissen en grote schilpadden (zie fotos). Hierna zijn we naar de avondmarkt gegaan. Hier waren we wat vroeg, want de kraampjes werden nog opgezet of klaargemaakt. Later zouden we teruggaan om onze aankopen af te ronden. Een mens moet ook eten, dus dat eerst maar gedaan. Na het diner weer terug richting markt. Ondertussen werden we aangesproken door één of andere propper. Hij had happy-hour in zijn zaak. Ach ja, dat slaan wij niet al te vaak af. Dus maar mee naar binnen. We werden naar een duister zaakje gebracht, want de deur was gesloten toen we aankwamen, maar we werden keurig netjes binnen gelaten. Ach doe maar 2 biertjes, want het is tenslotte happy-hour. Een groot podium in het midden met wat rondlopend wild. De dames huppelden in het rond, maar dat huppelen ging al snel over naar iets anders. Bleek dat we in een pingpong bar waren beland. Wel te verstaan, de vrouwelijke versie. Het menselijke kanon werd geladen en de ballen vlogen ons om de oren..Gelukkig waren we gewapend met een pingpong batje. Ohhhhw, wat is dit nou weer. Na de pingpong ballen kwamen de dartpijlen en komkommers aanbod. Snel weg hier, want ten eerste is het niet veilig en ten tweede heeft het veel weg van een goedkoop grandslamtoernooi. En ten derde rook het naar bedrog. Dat laatste punt klopte, want eenmaal bij de kassa werd ons even €130 euro gevraagd. Jooo, flikker op, dit doen wij niet. Na wat gesukkel over en weer moesten we uiteindelijk €25,- aftikken. En dat voor 2 pilsjes😰 na deze dure pilsjes zijn we de markt eigenlijk zo voorbij gelopen en terug naar het hotel gegaan. De volgende dag konden we er achteraf wel om lachen. Deze dag hadden we afgesproken met de Franse dames (Aurore en Marylin). In Chinatown hebben we een drankje gedaan. Hier was niet veel te beleven dus zijn we naar de nachtmarkt gegaan. Daar hebben we op een mooi dakterras gezeten (naam: why im gay). Hier hebben we de Franse en Nederlandse kaartspelen uitgewisseld en een hele gezellige avond gehad. Een biertje en wat kaarten doet een Nederlandse man al snel goed. Rond middernacht ging dit terras dicht dus moesten we vertrekken. Wij hadden nog geen zin om naar huis te gaan, de meiden gelukkig ook niet. Deze bleken toch wat stouter dan gedacht, want ze wisten nog wel een afsluitertje. Zwemmen in een luxe hotel. Eenmaal aangekomen de beveiliging omzeild en stiekem naar boven geslopen. Zo gaaf... sta je dan in bangkok met een geweldig uitzicht over een hek te klimmen. Na wat getwijfel toch een frisse duik genomen. En maar afwachten tot de beveiliger het door zou hebben. Dit was echter niet het geval. Na zo'n uurtje werd het wel wat koud, dus was het wel leuk geweest. Helaas hadden we onze zwembroek thuis gelaten en stonden we in een natte onderbroek. Haha, en die neem je ook niet mee terug naar het hotel! Dus ik zeg tegen Maik wat doen er hier mee?Toedeledoekie van 5 hoog, hopelijk liep er niemand over straat. Wederom afscheid genomen van de meiden die dus wel houden van een feestje. Thuis hebben we nog een biertje genomen om alles nog eens te bespreken. Dit hadden we niet moeten doen, want we zouden de andere dag vliegen. De bedoeling was 8 uur wekker, maar dankzij onze lawaaiige kamergenoot schrokken we pas 10 uur wakker. Snel, snel, snel. Tas pakken, pissen en gaan. We waren gelukkig wel op tijd bij het vliegveld. Ja we zitten weer ergens anders. We zitten op dit moment op Ko Pha Ngan. Een eiland dus. Na het vliegtuig moesten we meteen een bus in en vanuit de bus de boot op (ter land, ter zee en in de lucht). En als je dan weer ergens aankomt staan de rokende taxichauffeurs meteen om je heen. Toch naar 'wijs' (ja je leest het goed, we zijn wijs geworden) overleg dat niet gedaan. Op een scooter hadden we namelijk nog niet gezeten die dag dus dat maar gedaan (helft van de taxi😌) en het is best vermakelijk op een scooter, berg op berg af. Eenmaal bij ons hotel aangekomen was er niemand te bekennen (dicht). Volgend hotel (dicht). Zal het weer zo'n dag zijn😰 nou bij het 3de hotel toch nog iemand wakker, dus een kamer. Goede nachtrust gehad en vanmiddag op de scooter gestapt om het eiland te verkennen. Het is net zo groot als Terschelling, maar wat meer bergen. We hebben mooie stranden gezien met sneeuw wit zand. Hier zijn we ook blijven hangen. Toen de zon ons vaarwel ging zeggen zijn we weggegaan. En nu zitten we met de beentjes omhoog onze reis te bespreken. Het heftige India, het prachtige Nepal en het ohw zo mooie Vietnam hebben we al gedag gezegd. Nu onze laatste stap "het zon overgoten Thailand". Bye en enjoy