Dag 9 en 10: Jaipur en Aayub

21 september 2017 - Jaipur, India

Dit keer live vanuit Jaipur een up-date vanuit India! Ik zal beginnen te vertellen over de dag van gisteren.. We moesten zeer vroeg opstaan, omdat Aayub (onze chauffeur) om 06:00 uur al wou beginnen aan de tour door Delhi.. Dit ging wat moeizaam, maar we waren gelukkig op tijd! Eerst zijn we naar een soort buitenmuseum gereden. Hier stonden allerlei oude gebouwen die vroeger een duidelijke functie hadden.. Één van deze bouwwerken was een uurwijzer (met behulp van de zon, kon men dan zien hoe laat het was) het was hier heerlijk op de dag op te starten.. De zon kwam op en naast ons liepen tal aan eekhoorntjes.. Na dit bezoek zijn we langs verschillende highlights gereden.. Vanuit de auto konden we dit goed zien. Onze 2de stop was bij het Baha'i huis van aanbidding.. Een soort tempel dat wel wat weg had van een grote bloem. Omdat het hier zo warm is hebben we daar niet heel lang rondgelopen. Onze maagjes werden ook wat opstandig, wat we kregen trek... Aayub wist nog wel een tentje waar we heerlijk konden eten.. Nou als Rob Geus mee was, dan werd hij hier niet vrolijk van. Ik denk eerder zeer verdrietig! Pannen die al 4 dagen geen sopje hebben gezien en vliegen die in groten getale rond zoemden! Niet echt aantrekkelijk dus, maar we wilden Aayub wel de kans geven.. 3 uitsmijters besteld en wat flesjes water.. Waar net nog de maag rommelde van de honger ging hij nu ergens anders van rommelen! Na 2 hapjes was het wel genoeg geweest!😷 Na dit uitmuntende ontbijtje hadden we een lange rit voor de boeg.. We hebben Delhi alweer achrer ons gelaten en zijn vertrokken richting Jaipur. Maar liefs een autorit van 7 uren (te bedenken dat het maar 200 km rijden is). Het voordeel is dat je in de auto goed om je heen kunt kijken.. Tijdens een tussenstop zagen we (voor het eerst) een ongeluk). Twee jongens op een motor klapten vol op een auto! Gelukkig wisten ze op de motor te blijven zitten. Was dit niet het geval, dan was het veel erger afgelopen. Nu hadden beide voertuigen wat schade en één jongen liep wat mank! Na wat gescheld over en weer vervolgden ieder zijn weg (hier komt geen schadepapier bij kijken). Dan even over onze eigen chauffeur: Aayub.. Vriendelijke, rustige man. Hij rijdt soms wat onzeker en de toeter is zijn beste vriend (op elk hoekje en tijdens elk inhaalmoment drukt hij op de toeter alsof hij werkt voor de ambulance). Ook praat Aayub veel over biertjes en dat hij wel wil stoppen als we daar zin in hebben.. Ook heeft hij de gewoonte om de auto op de snelweg te parkeren. Hij stapt dan snel uit en haalt wat op (geen idee wat). Tijdens het rijden geniet hij van een lekker pruimtabakje (niet goed voor de tandjes zo te zien) maar wat ik al zei: "een vriendelijke man". Halverwege onze reis zijn we even gestopt bij een wegrestaurant om wat te drinken/ eten.. Wij Aayub kwijt!😦 zit die mafketel niet stiekem een biertje te drinken ergens achter een paal😂 praten over een bier als een brugman, maar er tegen kunnen Ho maar.. Zijn rijstijl werd er in iedergeval niet beter op.. De toeter werd nog vaker gebruikt en bij elke hobbel remde hij behoorlijk! Net voor aankomst kwamen we nog wat aapjes en kamelen tegen! Ook vond de vrouw van de boer het nog even nodig om haar geiten uit te laten op de snelweg (niemand die er van op kijkt).. Na 7 uren bereikten we dan eindelijk ons hotel! Ook dit hotel is dik in orde. Na een vlugge douche stond Aayub alweer op de stoep, want hij wist wel een goede lokatie voor een massage! Echter wist hij niet precies waar het was. Na 25x vragen en 4x ervoor langs te hebben gereden toch gevonden, terwijl er met koeienletters SPA op de voorgevel stond! Na een heerlijke massage hebben we bij ons hotel (op het dakterras) gegeten. Naast ons zaten 2 Duitse dames waar we mee in contact zijn gekomen.. Tot middernacht nacht hebben we met deze 2 meiden een aantal flesjes soldaat gemaakt (erg gezellig dus).
Nu dan over de dag van vandaag. Vanmorgen moesten we om 08:30 paraat staan voor onze tour door Jaipur. Onze eerste lokatie was een prachtig groot paleis. Deze is gevestigd op een berg. We konden hem dus vanuit de auto alvast bewonderen. Even uit de auto voor een foto.. Stonden er ineens twee mannen voor me met een fluit! Of ik even naast ze wilde zitten.. Prima toch! Toen pakten beide heren een rieten mandje en zette dat voor mij neer! Toen ze de deksel eraf haalden was het toch even schrikken! 2 cobra's kwamen te voorschijn (zie: video).. Die lui op hun fluitje spelen. Ook ik mocht nog een vrolijk wijsje spelen.. Na dit gekke moment door gereden naar het paleis. Erg mooi, hier ga ik niet te veel over vertellen(zie:foto's/video en je weet genoeg).. Hierna hebben we nog een aantal andere paleizen bekeken.. Wij uit de auto en Aayub gaat dan ergens zitten wachten.. Onze laatste bezoek was aan de monkeytemple.. in dit gebied leven duizenden apen. Wat nootjes mee en we konden beginnen aan een pittige klim! De apen kwamen al snel op ons af... benauwd zijn ze totaal niet, want ze kwamen zo op schoot of ze klommen op je rug! Boven op de berg hadden we een super mooi uitzicht over de stad! Eenmaal weer beneden hebben we nog even geouwehoerd met wat straatschoffies! Op dit moment zijn we op onze hotelkamer, want buiten is het gewoon te warm. Vanavond gaan we met Aayub naar de markt en daarna gaan we weer even borrelen met de Duitse Heidi's... Namaste