Dag 31:Vaarwel Ho Chi Minh, via Dalat naar Da Nang

13 oktober 2017 - Da Nâng, Vietnam

Hey vrienden en familie.. excuses voor het uitblijven van een volgende update.. we kunnen allerlei dingen bedenken maar we hadden gewoon allebei geen zin (en een kater) om iets te typen.. de stapavond was erg leuk, maar van de groep bleef weinig over. De enige die ons bij kon houden was onze zweedse kameraad, Per. Het bier vloeide rijkelijk en we hadden plezier voor 10.. de volgende ochtend was het wat minder😝.. savonds hebben we onze tijd in ho chi minh dan ook rustig afgesloten, toch weer half 4 thuis🙈.. Vanuit ho chi minh zijn we naar Dalat gevlogen. Voordat we daar aankwamen hadden we al een canyoningtocht geboekt. We werden 8:45 opgehaald om de bergen in te gaan. Een hele omschakeling met ons ritme van de afgelopen dagen.. voor ons doen dus vroeg uit bed. Gelukkig was dit het meer dan waard.. wat een supergave dag hebben we gehad en wat een geweldige natuur is hier toch!! Op een bepaald moment kwamen we bij een hoge waterval en de gids vroeg wie er van 11 meter wilde springen. Wilco deed zijn bijnaam weer eer aan want als echte durfal stond hij alweer klaar om te springen.. natuurlijk kon ook ik niet achterblijven en waagde ook de sprong in het diepe.. tijdens de tocht in contact gekomen met meerdere backpackers en savonds afgesproken in the mazebar.. een heel bijzonder tentje wat letterlijk een doolhof is waar je bier kunt drinken.. het was echter erg rustig dus met zijn zessen in een taxi gesprongen en naar de vetste (volgens de chauffeur) bar van dalat gereden. Toen we daar binnen waren gingen alle oogjes glimmen, prachtige discotheek.. we kregen een tafeltje toegewezen (zo gaat dat overal hier) en een drankkaart onder de neus geschoven. Toen onze medereizigers de prijzen zagen bleek ff dat backpackers vaak low-budget reizen want ze wisten niet hoe snel ze weg moesten zijn😋. Wij hebben het daar bij 1 biertje gelaten en zijn vroeg op bed gegaan. We hadden nog een volle dag in Dalat en deze wilden we goed benutten. Scooters gehuurd en wederom de natuur opgezocht. Prachtige bergen, meren en watervallen gezien. Toen we naar de watervallen liepen nog overvallen door een gigantsche hoosbui (zo erg dat de rivier bruin kleurde).. hadden geen zin in een nat pak, dus geschuild onder een dikke rots.. de volgende dag moesten we om 4 uur klaar staan om met de nachtbus naar Da Nang af te reizen. Toen we in de lobby zaten te wachten kregen we van het hotel een gratis scooter aangeboden.. van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog even een boedistische tempel te bezoeken. Routeplanner gaf aan dik 20 min rijden. De heenweg duurde veeeel langer, dus ff snel paar kiekjes en hop weer op de brommert gestapt.. we hadden nog 3 kwartier dus we jaagden flink, alle locals verdwenen in het stof van onze achterwielen😋.. binnen 10 minuten waren we terug🙈..
De nachtbus naar Da Nang was niet zo leuk, ook al hadden we de beste plaatsen.. een Engels meisje noemde ons daarom vips😎.. sochtends rond 6 uur kwamen we aan op het busstation van Da Nang.. taxi gepakt naar het hotel in de hoop dat we er in konden. Voor 6 dollar extra mochten we gelijk naar de kamer. Na wat slaap te hebben ingehaald gelijk paar scooters gehuurd en de bergen ingescheurd (letterlijk, die dingen gaan 100 km per uur).. ook hier weer prachtige natuur, bergen die uitmonden in zee.. daarna de stad ingereden op zoek naar een goed bord eten.. uitgekomen bij een bbq-restaurant waar we zoveel geserveerd kregen dat we het wel moesten laten staan. Morgen gaan we vroeg op pad om het buurdorpje Hoi An te bezoeken.. hier zitten twee duitse jongens die we hebben ontmoet in ho chi minh.. vanavond vroeg onder de wol dus en morgen fris en fruitig weer op.. tot zover de stand van zaken vanuit Vietnam.. groetjes en veel liefde..

1. Je zoon:
    13 oktober 2017
    And the story continuous...... Prachtig avontuur. Fantastische foto’s en een mooi verhaal.👊🏻👊🏻👊🏻
  2. Bertus:
    14 oktober 2017
    Mooi belevenissen mannen in Vietnam geniet iedere keer weer van jullie reisverhalen stiekem een beetje jaloers had ik nog maar de leeftijd van een back Packer dan zou ik morgen vertrekken