Dag 8: New Delhi

19 september 2017 - New Delhi, India

Goedenavond familie en vrienden! Hier weer een dagelijkse update vanuit New Delhi. Ik zal eerst weer even terug naar waar het vorige verhaal geëindigd was! Zoals je had kunnen lezen beviel Mumbai niet echt, dus moesten we vanmorgen vroeg op om met het vliegtuig richting New Delhi te gaan! Eerst even uitchecken bij de baas! Deze man lijkt meer een maffiosi, hij is nog niet van zijn stoel afgekomen sinds we er waren (de onderste knopen van zijn overhemd hebben het zwaar) Deze man ziet overal geld in. "Geef mij maar wat centen en ik regel de taxi'. Ondertussen zelf de helft achteroverdrukken moet je maar rekenen. Toch maar besloten om hem wat centen te geven want we hadden wat haast. Op het vliegveld aangekomen bleek ons toestel vertraging te hebben opgelopen (een niet veel voorkomend probleem in India😂) rond 13:00 konden we gelukkig aan boord om ons op te maken voor de hoofdstad van India: New Delhi. Eenmaal geland verliep alles vlot.. we hadden vrij vlot onze tassen + taxi.. De eerste beelden waren veelbelovend. Invergelijking met Mumbai is Delhi een schone stad.. Minder verkeer en wat westers ingericht. Uiteindelijk kwamen we aan in het oude deel (Old Delhi) waar je niet graag rondloopt met een papierprikker. Één tip: je hebt dan niet genoeg aan één vuilniszak, waarschijnlijk ook niet aan één vrachtauto. Inmiddels zijn we dit wel gewend en begint het eigenlijk al gewoon te voelen! Wat ons wel heel erg aangrijpt is dat er op elk kruispunt meerdere mensen op straat liggen te slapen. Gisteravond moesten we gewoon over deze mensen heen stappen.. Het erge is dat er dan 3 kleine kindjes naast liggen.. Helaas kunnen we er weinig aan veranderen! Het hotel waar we nu dus beland zijn is zeer luxe en we kregen bij binnenkomst meteen de Royaal Suite (langere bedden, want ze zijn geen mensen van 185 gewend in India), dus een gelukje! Tassen neergezet om vervolgens Delhi te bewonderen. Ook hier vinden ze het bijzonder als er twee blanke mannen langs lopen. We kregen zelfs te horen dat we op filmsterren lijken! Ja en dan ga je jezelf ook zo voelen natuurlijk🤔 Toen we op een brug richting railway liepen hoorden we luide muziek (ivm met een festival).. naast ons een straat vol verkeer/koeien! We kregen spontaan het gevoel dat we in een film zaten.. Een intromuziekje op de achtergrond en in de verte zie je de sterren (met zonnebrilletje) al aankomen lopen!! Haha het zal ons wel naar de bol zijn gestegen! Op dezelfde brug troffen we een jongen die goed Engels sprak en ons vertelde dat je geen ticket voor de andere dag kan boeken. Dit moet 3 dagen van tevoren.. Daar ging ons volgend plan.. Het plan was namelijk om morgen met de trein richting Jaipur te gaan.. Hij gaf ons wel een gouden tip: ga naar een Toerist Information centrum.. Dit leek ons wel een goed plan, dus sprongen we snel in een Tuk-tuk om meer informatie in te winnen over de trein en het busverkeer. Toen we binnenkwamen kwam dit plan al snel te vervallen.. We hebben namelijk met één van de medewerkers een plan uitgestippeld voor de aankomende tijd! Ik zal dit in grote lijnen proberen te omschrijven.. Morgen gaan we samen met een persoonlijke gids de top lokaties bekijken in Delhi. S avonds vertrekken we met een mini-busje naar Jaipur (ook wel de roze stad genoemd vanwege vele rozekleurige gebouwen, Jaipur heeft ook vele bezienswaardigheden) hier blijven we 2 nachten.. Na Jaipur reizen we af richting Agra (Hier staat de Taj Mahal, één van de 7 wereldwonderen. Hier krijgen we waarschijnlijk ook veel aapjes te zien, want dat blijkt daar een plaag te zijn) na Agra gaan we naar Varanasi (dit wordt een zware reis, Varanasi is namelijk één van de belangrijkste pelgrimsplaatsen van het hindoeïstische geloof. Dit kan voor een behoorlijk cultuurshock zorgen, omdat mensen speciaal naar deze plek komen om te sterven. Een crematie op straat is daar vrij normaal.. Het as wordt vervolgens in de Ganges uitgestooid) na Varanasi sluiten we onze reis in India af in Gorakhpur (hier geen verdere info over want hier gaan we de grens over naar Nepal) een behoorlijk uitgestippeld plannetje dus.. vervoer, bezienswaardigheden en overnachtingen wordt voor ons geregeld (heerlijk).. Vanavond hebben we dan ook meteen kennisgemaakt met onze privéchauffeur. Eerst even een hapje gegeten en vervolgens hebben we nog een monument bezocht (ter nagedachtenis aan de Indische soldaten die omgekomen zijn door de jaren heen) het monument lijkt heel erg op de Arc de Triomphe. Je krijgt meteen het gevoel dat je op de Champs-Elysees staat want de weg ernaar toe is sprekend.. Na dit bezoek weer terug naar het hotel.. Kregen we geen lekke band met de auto😰 sta je dan in het drukke verkeer met pech. En iedereen maar toeteren.. Chauffeur en ik eruit... Maik kwam pas uit de auto toen beide mannen het voorwiel er al af hadden.. Toch heeft maikie de kapotte band nog even netjes in de achterbak gegooid! Ja pa geloof het of niet, maar ik heb onder enorme druk een bandje verwisseld op één van de drukste wegen ter wereld! Weer een lang verhaal.. Nu weten jullie weer een beetje wat je de aankomende dagen kunt verwachten.. nou ja, dat weten we zelf eigenlijk niet eens.. Wat we wel weten js dat de wekker morgenvroeg om 05:00 AM gaat! Bijdeze dus een hele fijne avond! Namaste en veel liefde uit India

1. Leonie:
    Gaaf!! Genieten maar!!
  2. Cor en Christina:
    19 september 2017
    Ontzettend leuk jullie avontuur te volgen! Indrukwekkend hoor. Geniet van het vervolg.
  3. Je zoon:
    Bud spencer en Terence Hill in India! 😄