Dag 3: Op avontuur

14 september 2017 - Agonda, India

Na een rustige terugrit gisteravond zijn we na een paar borreltjes onder de wol gedoken. Even lekker bijtanken, want al die indrukken kosten veel energie. Vanmorgen dus weer fris en fruitig aan het ontbijt.. Na enig overleg toch maar besloten om weer even richting Indische Jungle te lopen.. 2 liter water erin en na een kwartier alweer 1 liter lichter.. Als twee echte Rangers begonnen we aan onze toch. Maik alias Freek Vonk en Wilco als zijn grote held Steve Irwin.. beide heren zijn dus niet snel bang voor wat ongedierte of voor wat rondsluipend wild.. Echter waren we beiden niet zo stoer toen we onder een spinnenweb liepen, in dit web zat een spin ter groote van een volwassen mannenhand (geen woord aan gelogen).. Gelukkig was dit de enige 8 potige die we vandaag zijn tegengekomen. Midden in de Jungle lieten de apen zich weer even zien. Blijkbaar zijn ze de witte apen uit Nederland niet gewend, want ze zijn ook zo weer verdwenen. Op het warmste moment van de dag (rond de 40 graden met een luchtvochtigheid van 85%) toch maar besloten om terug te lopen maar ons onderkomen. Nog één keer rustig onder meneer Spin doorlopen dus.. naast de vele zwerfhonden kwamen we nog een moeder zwijn tegen met 2 kleintjes (geinige beesten). Bij terugkomst wederom even wat water in het lichaam gooien om vervolgens handdoek te pakken voor onze dagelijkse zwemles. De zee ligt hier ongeveer 100 meter vandaan.. eenmaal aangekomen zagen we de rode vlag in de top hangen van de plaatselijke strandwacht.. Toch maar even gevraagd of we het water in mochten.. Indische mensen (kleiner van stuk) mogen niet verder dan 2 a 3 meter het water inlopen. Westerlingen krijgen vrijspel, omdat ze sterker gebouwd zijn (uhm ja, logisch🤔).. Dus we konden lekker afkoelen.. De golven zijn hier wel heel machtig, zo'n 3 meter hoog met veel stroming, dus we zijn niet te diep gegaan (even een geruststelling voor de thuisblijvers die zich nu zorgen maakten).. weer een dag vol met nieuwe ontwikkelingen.. Morgen vertrekken we naar Panaji, dit is de hoofdstad van de streek Goa..

1. Je zoon:
    14 september 2017
    Volgende keer je hand er even naast houden. Vind de spin vast leuk. Mooi verhaal weer.