Dag 4: Reisdag

15 september 2017 - Panaji, India

Gisteravond ons laatste avond gehad in ons eerste hotel. Goed personeel, mooie locatie, maar vooral een rustige start van onze reis. Zoals al eerder vermeld staat in één van onze andere verslagen was het eten goed te doen, ook het bier van de plaatselijke brouwer smaakt prima! Na een gezellige avond toch maar richting bedje, want de haan kraait hier vroeg.. Echter vond de huisknecht het nog even nodig om ons midden in de nacht lastig te vallen. Met luid geklop stond hij aan onze deur.. Van schrik meteen rechtop in bed. We gingen dan ook van het ergste uit (Brand, tijger op het park, etc.) Wij de deur open doen. Blijkt de beste man een rekenfoutje bij het afreken te hebben gemaakt... Of we nog even 400 roepie bij wouden betalen (omgerekend 5 euro).. Zie je het al voor je, dat je uit de plaatselijke kroeg komt en de barman even later bij je op de deur klopt voor het niet afrekenen van 2 biertjes.. Nou ja, het zal wel bij hun cultuur horen.. vervolgens toch maar weer de oogjes sluiten, want zoals ik al zei die verdomde haan staat hier vroeg op. Ik wou jullie dit verhaal niet ontnemen, maar dan nu maar even over de dag van vandaag.. vanmorgen eerst in het hotel een ontbijtje gepakt, de huisknecht op zijn allerliefst "goodmorning guys" (uhm, "fuck off"). Na het ontbijt bij de grote baas van het hotel in de auto gestapt, een echte ondernemer. Naast het hotel heeft deze man nog een klein supermarktje en verhuurt hij wat verschillende gemotoriseerde voertuigen. Vrouwlief naast hem (moest vast nog even naar de markt) en gaan met die banaan. Je kijkt altijd je ogen uit als je op de weg bent. Ze hebben hier nog nooit gehoord van een voorrangsregel. De honden lijken het soms nog beter te begrijpen.. Nu lijkt het allemaal wat negatief, maar wij zijn dit gewoon niet gewend. Na de taxirit zijn we overgestapt in de bus (keurige bus, eerlijk is eerlijk).. Na zo'n 40 a 45 min kwamen we uiteindelijk aan op onze bestemming: Panaji. Op naar ons hotel, dit hebben we gedaan met de Tuk-tuk. Ook weer heel bijzonder, respect voor de chauffeur, want ik zou voor geen goud achter dat stuur kruipen.. Ons nieuwe hotel is qua Indische begrippen luxe.. Mooie kamer en behulpzaam personeel.. We betalen de kamers meteen met cash. Echter liet onze pot het afweten. Op zoek naar een bank.. De bank was snel gevonden (om de 10 meter staat wel een automaat), maar uitbetalen ho maar.. Bij bank nr. 7 kwam dan toch het gewenste bedrag uit de gleuf. Snel betalen en de stad in.. De stad Panaji is ten opzichte van Agonda erg druk (rond de 70.000 inwoners) Je moet overal ogen hebben, want de één probeert heel aardig te doen en de ander kijkt je met een rare blik aan.. Ons doel was de Tempel van Panaji bezoeken. Een indrukwekkend gebouw. Wij als echt cultuurbarbaren passen ons zo aan en hebben respect voor het geloof van een ander. In zo'n tempel moet het schoeisel uit en je mag er beslist niet praten.. Nog geen meter over de drempel en Maik vraagt meteen aan zo'n vrouw "do you have a toilet" 😪 de stilte meteen verbroken. Toch nog even in alle rust kunnen genieten van de tempel en zijn uitzicht (zie foto's). Al met al een drukke "reisdag". Vanavond voor het eerst kijken of ergens ook een feestje is. Hierover morgen meer..

1. Je zoon:
    15 september 2017
    Lijkt bijna de Efteling.
  2. Berry:
    16 september 2017
    Hahahaha maik zie het je gewoon zeggen😂 van geen kwaad bewust 😂 maar ziet er goed uit mannen👍
  3. Annemiek Luppes:
    13 november 2017
    wat een uitzicht was ik nu toch maar stiekem in de koffer meegegaan