Dag 19: Chitwan national park

30 september 2017 - Sauraha, Nepal

Hallo allemaal. Weer een update vanuit Nepal. De vorige keer afgesloten met het feit dat we een tripje zouden boeken om meer natuur te kunnen zien. Lang hoefden we niet te discussieren over wat voor trip dit zou worden. De opties waren per jeep, kano, olifant of lopend de jungle in. Kano leek ons het meest aantrekkelijk. Bij deze optie gingen we stroomafwaarts per kano en terug lopen door de jungle! De kanorit duurde 45 minuten en viel ons wat tegen. Het was wel een ontspannend uitzicht, maar wij hadden gehoopt op actie. Niet dat we krokodillen wilden aaien, maar we hebben nu enkel 2x een in de verte zien onderduiken. Nja, misschien dat we de terugweg meer geluk hebben. Vol goede moed achter de gids aan de jungle in! Het eerste uur zagen we enkel bomen en planten. Toen opeens hoorden we wat ritselen, onze gids helemaal wild. Look look.. wij dachten vast een neushoorn of wie weet een tijger😱.. bleken het 4 hertjes te zijn.. goed die hebben we alvast gezien. Nu op naar de grotere dieren. We liepen naar een meertje wat volgens de gids DE drinkplaats was voor neushoorns. Hier moeten we er een kunnen spotten! Het enige wat wij zagen was een hol van een krokodil, wel een met verse sporen! We dachten al dat we pech zouden hebben en geen neushoorns te zien kregen deze dag. Todat we weer geritsel hoorden. Onze harten gingen sneller kloppen want dit moest iets groters zijn dan een hert. Wilco, alias steve irwin, zag hem als eerste.. het was een groot hert.. was een ander soort, de grootste die in Nepal voorkomen. Weer geen neushoorn!! Opeens bleef de gids staan. In de verte zagen we een olifantentour. Ze stonden stil en maakten fotos. We dachten maar een ding, daar moeten neushoorns zijn!! Wij als gekken die kant op rennen, maar de gids gebaarde dat we achter hem moesten blijven. En toen vanachter het lange gras doemden ineens 2 neushoorns op😃😃.. supergaaf.. wat een mooie dieren. Het bleek een moeder met haar jong te zijn. In deze periode zijn ze zeer aggressief! De moeder spotte ons en was van plan om ons aan te vallen. Gelukkig waren de olifanten gebleven en konden ons mooi beschermen. Rennen voor ons leven hoefde dus niet gelukkig😅.. na deze bijzondere ontmoeting liepen we vanuit de jungle een open vlakte op. Hier zagen we een groep herten die bestond uit wel 100 dieren. Allemaal vrouwtjes met 3 mannetjes eromheen. Onze gids gelijk, look, lucky men.. toch enigszins tevreden verlieten we hierna de jungle om per jeep terug te gaan naar onze bungalow. Tijdens het eten onze volgende plannen doorgenomen, want morgen vertrekken we uit chitwan. Plan was om eerst naar Kathmandu te gaan en dan maandag naar Bangkok te vliegen. Maar Thailand blijkt heel oktober in rouw te zijn, dus is dat minder leuk wat betreft feestjes etc. Besloten om eerst naar Vietnam te gaan. Fanatiek naar goedkope vluchts gezocht. En omdat we er alweer zin in kregen besloten niet maandag maar zondag al te vliegen. Vlucht gevonden en meteen geboekt. Helaas is impuslieviteit iets wat veel geld kost😝.. kunnen dit weekend geen toestemming krijgen vanuit vietnam om het land binnen te mogen. Overheid is dan gesloten (ook overal hetzelfde met die ambtenaren). Gevolg: we mogen het vliegtuig niet in. We hopen dat we zometeen de vlucht kunnen omboeken, om dan maandag toch te vertrekken richting Ho Chi Minh stad😇.. Een nieuw hoofdstuk..

1. Janet:
    Mooi hoor. Vast een goede reis naar Vietnam🖐🏻 Groetjes, van opa en oma
  3. Elly:
    1 oktober 2017
    Hallo Mike en Wilco,
    Wat leuk om jullie te volgen op deze heel bijzondere reis. Mooie verhalen en foto's. Wat een geweldige ervaring, geniet er van.

Hartelijke groet, Elly Goed